Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace

Pokračovat
Lipno.info - zážitky a ubytování pro rodiny s dětmi Nový Active Park Lipno Cyklostezky na Lipně

Cyklostezky na Lipně - Cyklotrasa Tomášská

Jezerní I Jezerní II Tomášská

Lipno – Lipno hráz – Přední Výtoň – Svatý Tomáš – U Korandy – Frýdava – Frymburk – Lipno

start /cíl: parkoviště APL
délka: cca 40 km
doba jízdy: cca 3 hodiny
terén: asfalt, šotolina, lesní cesta – trekingové/horské kolo

Charakteristika: trasa určená zdatnějším cyklistům svou charakteristikou může být určená také jako jednodenní výlet,(dle délky a počtu zastávek). Trasa vedená převážně po cyklostezkách, nebo po silnicích s minimálním provozem. Náročnější je stoupání z Přední Výtoně na Svatý Tomáš.

Popis trasy: z pakoviště APL k Jezerní cyklostezce a dále doleva až k přehradní hrázi, dále po hrázi a doprava po veřejné komunikaci až do obce Přední Výtoň, na kruhovém objezdu do prava a po cca 80 m doleva a dále se držet levé strany po nové asfaltové cestě do mírného kopce až na konec obce Přední Výtoň, pořád do kopce po asfaltové silnici až na velkou křižovatku Pod Plešným, zde doleva na šotolinovou lesní cestu, držet se vlevo a po vrstevnici až na konec cesty, dále po lesní cestě po červené turistické značce na křižovatku Uhliště, přez hlavní silnici okolo parkoviště po asfaltové cestě rovně, (červená turistická uhýbá do leva), na první křižovatce do leva po asfaltu do prudšího kopce až do obce Sv. Tomáš, rovně do kopce k Vítkovu hrádku, (kola možné uzamknout na parkovišti u kostela, nebo vést s sebou, cca 400 m do kopce je velice obtížně sjízdných), po prohlídce u hotelu Sv.Tomáš do prava po asfaltové cestě z kopce a dále rovně po lesní cestě „ Janova cesta“ poté do leva na lesní cestu „Růžová cesta“ až na křižovatku „U Korandy“, dále do prava po cyklostezce č. 1019 na křižovatku U mostu, poté odbočit do prava a po cyklostezce č. 1019 až do obce Frýdava, zde přívozem do obce Frymburk a u přívozu do prava a po Jezerní cyklostezce zpět do Lipna.

Zajímavosti na trase:
Lipenská hráz: nejdelší sypaná hráz v ČR
Svatý Tomáš: osada v bývalém hraničním pásmu, nově zrekonstruovaný kostel z 1. poloviny 14 století
Vítkův hrádek: zřícenina nejvýše postaveného hradu v ČR, po rekonstrukci nádherná vyhlídka do Čech i do sousedního Rakouska
U Korandy: zaniklá obec, možnost shlédnout Schwarzenberský plavební kanál
Přívoz Frymburk-Frýdava: jeden ze tří lipenských přívozů s délkou cca 400 metrů

Cyklotrasa Tomášská

Vaše zážitky

Na Lipně je krasne :-)

Lucie Sperlova

Výlet na Stezku korunami stromů a byl to mě a manželku nevšední zážitek. Moc pěkné!

Milan Gregor

Včera jsem si celý den parádně zalyžovala. Pouze připomínka není nad čaj z hrnečku, kelímky- ,tak nějak jak na nádraží.

Hana Šmalinská

Lipno, kam jinam!

Michael Krajcr

Dobrý den přeji. Na Stezce korunami stromů - Lipno jsem byl s přítelkyní před měsícem a strašně nám se to líbilo až jsme začali uvažovat i o svatbě právě v těchto místech a možná i na vrcholku Stezky, kdy věříme že by to mohla být překrásná svatba. Okolí, atrakce, pořádek a široké možnosti toto místo dělají nádherné a přímo vybízejí k navrácení k tomuto neopakovatelnému zážitku. Ve svém okolí nabádáme, aby se tam jeli podívat. Přejeme, aby toto okolí a zážitek vydržel co nejdéle aby to mohlo dát svoji krásu lidem které přijdou navštívit toto nádherné místo.